Slutförd Retakes - Pistol retake och fler banor

Status
Den här tråden är låst

Larryyy

Medlem
User name: Larryyy

Suggestion for
Retakes

Describe your suggestion in a few words
Pistol retake och fler banor

Suggestion
Jag tycker det borde finnas en pistol retake och så att man kan välja ny bana efter ett tag. För just nu är det bara rifles man kan köra och det är endast mirage, cache och inferno som spelas. Bara ett förslag som jag skulle tycka om :)
 
Detta förslag har implementerats. Röster accepteras inte längre.

Vincnt

Administratör & Ordförande
Styrelsemedlem
Vi hade Pistol Only retake i någon vecka, var inte så populärt som jag hade hoppats på! ?

På Retakes #4 testas i nuläget chans till olika vapenrundor.

Pistol: 5% chans
SMG: 10% chans
Rifle: 85% chans

Chanserna kan ju självklart ändras och så.
 
Senast redigerad:

Vincnt

Administratör & Ordförande
Styrelsemedlem
Ja om ingen kommer spela pistol only retake är det väl ingen ide att ha det. Tyckte annars att @Klint förslag var bra!
Jo, det går ju absolut att jag kollar på kodningen till det.

Tolkar det som att ni i så fall tycker att man ska köra typ 3-5 rundor pistol, 3-5 rundor SMG, 30 rundor Rifle och sedan börjar det om igen med pistol?
 

Larryyy

Medlem
Jo, det går ju absolut att jag kollar på kodningen till det.

Tolkar det som att ni i så fall tycker att man ska köra typ 3-5 rundor pistol, 3-5 rundor SMG, 30 rundor Rifle och sedan börjar det om igen med pistol?
Det skulle vara en bra lösning på det hela :D
 

Vincnt

Administratör & Ordförande
Styrelsemedlem
Testar nu detta. Fungerar från och med imorgon eller vid byte/nollställning av karta.

- 3 pistol rounds
- 4 force rounds
- 30 rifle rounds

Den varnar på sista rundan: [Retakes] Last Rifle Round! Next round: Pistol Round
 

Jokr.

Medlem
Lite jobbigt dock om det blir pistol rundor när man t.ex har deagle. Skulle vara nice när det väl blev pistol rounds så har alla CT's USP-S och T har GLOCK-18
 

Vincnt

Administratör & Ordförande
Styrelsemedlem
Lite jobbigt dock om det blir pistol rundor när man t.ex har deagle. Skulle vara nice när det väl blev pistol rounds så har alla CT's USP-S och T har GLOCK-18
Vad du får för pistol baseras på din ekonomi. Jag har t.ex valt P250, men fick Glock 2 rundor innan jag fick P250 ;) Så det är rätt balanserat som det är nu.
 

Vincnt

Administratör & Ordförande
Styrelsemedlem
Låser tråden nu då det har gått en tid och vi har faktiskt en PISTOL retake-server idag med mapvote/rtv.
 
Status
Den här tråden är låst